De Lutte - Tilligte

15 juli 2014 - Tilligte, Nederland

De ochtend begon met blaren doorprikken, blarenpleisters plakken en natuurlijk de tent en aanverwante zooi inpakken. Omdat ik vandaag een meeloper heb (schoonmoeder Janneke), heb ik de kans wat spullen (slaapzak, matje) in de auto achter te laten. Die auto komt immers later op de dag ook nog op de nieuwe camping. Dat scheelt enige kilo's en maakt het voor vandaag net even wat eenvoudiger. Het is smokkelen, ik weet het, maar na gisteren vind ik het wel even prima.
Na half tien vertrekken we van de camping (eerst nog tent wat laten drogen).
De schouders zijn zeer tevreden met mijn actie, feit blijft dat ze shocking klem zitten in de schouderbanden van de rugzak en daar graag zo nu en dan uit willen.
Mijn blarenvoeten protesteren bij de eerste stappen hevig, maar na tien stappen (die er overigens niet uit zien) gaat het en na nog 20 stappen is het prima vol te houden. Dit herhaalt zich na iedereen pauze of korte stop, dus is het zaak dat niet te vaak te doen.
Het is niet warm gelukkig, prima wandelweer!
De route loopt in eerste instantie langs glooiend boerenland met veel graanvelden met korenbloemen, weilanden met nieuwsgierige koeien en pittoreske Twentse boerderijen.
Dan is daar ineens een valpartij van Janneke (te druk aan het praten over de vakantie plannen? ??), wat schoonmaakdoekjes en pleisters maken dat we weer verder kunnen, even later langs een geweldig pad langs de Dinkel.
In Beuningen is het al tijd voor tosti's en een ijs thee, daarna weer verder langs de Dinkel. Voor dit soort stukken route doe ik (o.a.) deze tocht; slingerende beken door prachtig (beuken)bos.
Bij kasteel Singraven en de bijbehorende watermolen is een veel te leuk terras: tijd voor thee!
Hierna nog wat stukken boerenland en dan komen we bij het kanaal Almelo-Nordhorn. Ooit industrieel, nu bezig dicht te groeien met riet, lisdodden en waterlelies.
Om kwart over vier op de camping, tent opzetten en dan per taxi terug naar de vorige camping, waar de auto nog staat. Vervolgens naar het hotel en daar even douchen en heerlijk gegeten met schoonouders!
Een wel heel luxe intermezzo in een verder nogal back to basics week.
Nu per auto weer terug op de camping, bedtijd.
Ik hoop dat het morgen lukt een verhaal te schrijven, de volgende camping is elektriciteit loos, mogelijk ook geen bereik. ...
Nu is de camping van vandaag de facto ook zonder elektriciteit, mijn telefoon stekker past niet op de aansluiting bij iedere plaats buiten en in het toiletgebouw geen stopcontact te bekennen! !
Het is trouwens erg fijn de vele leuke en lieve reacties te lezen. Ik heb nog niet uitgevonden hoe ik daar via de tekefoon-app op kan reageren, maar bij deze: bedankt iedereen en ga vooral zo door!

1. Akke:
    15 juli 2014
    Lieve Annet, wat ga je goed, wat een doorzettingsvermogen! Morgen weer een mooie dag gewenst.
  2. Herman:
    15 juli 2014
    Mooie foto's. En die Dinkel is natuurlijk een prachtige beek (rivier volgens Wikipedia) herinner ik me nog goed van vroeger.
  3. Jacquelien:
    15 juli 2014
    Prachtig verhaal en mooie foto's, vooral die van de korenbloemen. Zo lijkt het mij vooral genieten. Hoe hielden de blaren het? Nog een paar dagen zo door en je bent er al. Geniet er van.
  4. Diny:
    16 juli 2014
    Weer een mooi verhaal, Annet. Ik geniet en leef met je mee. Ook vandaag wens ik je een mooie dag toe en ik wacht je nieuwe verhaal weer af.
    Lieve groet uit Zwolle.